Ikea.

Filmen i går var helt superduper bra!  Bättre än ettan ialla fall, hoppas att trean kommer snart!

Idag har jag, mor och far ängnat vår dag på ikea i sundsvall. Vi har fixat nya möbler till vardagsrummet. Eller mamma och pappa har, jag har mest gått runt i en egen värld och tänkt på allt möjligt. Som tex att jag vill så gärna göra om i mitt rum, jag vill se new moon igen väldigt gärna och jag vill hemskt mycket gärna ha ett jätte långt lov! 
Men de är ju bara 32 dagar kvar till julafton och mindre än de till jullovet. Keep Fighting! 
Nu ska jag och hunden ta en kvällspromis innan det är läggdags. 

hejs svejs!  
  

Mys time

Vilken seeeg dag!
Har varit så himla trött och inte alls hängt med på vad som hänt, jag har lixsom varit i en egen värld.
Började dagen med tyska, gjorde inte så mycket mer än att titta i skolkatalogen, älska skolbilderna. NOOT!
Men med andra ord så var det den chilligaste lektionen idag.
Sen var det matte, fysik, kemi och marknadsföring. Fysiken sov jag mig igenom och på marknadsföringen kollade vi på film. Lord of the flyes, eller något sånt.
Sen blev det att stressa hem och nu blir det bio med Hanna och Johanna, vi ska se New Moon :).
En mysig kväll med två mysiga tjejer det blir mys kan jag lova!

Hejs!


Ett jävla pissande..

GUUUUUUUUD vad tråkigt det är när det bara regnar ute hela tiden, hela jävla tiden 24/7 är det ett jävla pissande!
Var är himmlen någonstans? man ser ju inte längre än fram till näsan när man går ut bara för att det är så himla dimigt. Lyllost dom som har lång näsa för då ser ju dom lite längre än oss andra då!
Nu vill jag inte ha mera regn, vill ha snö nu, massa snö och några minus grader. 
Så om det nu finns en Gud så ge oss snö och sluta pissa på oss! Capisce?!   


Uppdrag nytt liv

jajjemensan nu ska det bli ett nytt liv, ett hälosammare och fettsnålare!
Minus tio kilo innan jul, och jag ska klara det! Tro det eller ej.


Skitsnack, godis, film, galen panna och älgkött!

I går kväll så kom Agnes och Tove till mig :). Vi åt godis pratade om allt och inget typ, tittade på ice age 3, eller jag och Agnes tittade, Tove sov. Efter det så spelade vi galen panna. Helt sjukt kul spel! Folk spelar alldeles för lite sällskapsspel, man har så roligt tillsammans. Spel är underskattade men så borde det inte vara. Vid ett i natt så åkte dom hem. 

Idag så startade jag och mamma dagen med en härlig ridtur, sen bar det av till farfar som bor i hassela för att hjälpa han med älgkött. Så nu är frysen laddad med mat ett tag framöver :) 

En sak till bara, jag har sovmorgon i morgon, sjukt skönt!!!
  


It hurts...

It Hurts Like Hell!
Du ska bara veta, hur ont det gör. Inte just då, men nu. ajjjjj!
Men det finns värre, tro mig jag vet.

Dagen slutade vit..


Jag förstår inte...

...det här med matte och fysik. Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att begripa sig på det. 
Men en vän sa till mig att det är inte alla människor som har den där smarta grejen som gör att man kan förstå matten, och hon har ju så rätt. Det är ju lika som att alla människor inte kan sjunga heller, eller visst alla kan ju sjunga men det låter inte bra för alla. Just så är det för mig i matten, jag kan inte göra det enkelt eller tänka på ett lätt sätt jag gör bara allt svårare för mig, och varför ska det alltid vara så himla enkelt att göra allt svårare än vad det egentligen är?

Min matte lärare säger alltid till mig att det är så himla lätt att göra fel, men det är också lätt att göra rätt bara man tänker efter, visst han har ju rätt. Men att tänka är nog inte en av mina starka sidor, har iallafall aldrig varit det i just ämnet matte. Speciellt när det gäller den här grejen med att man ska räkna med massa bokstäver förstår jag inte heller, om det inte finns tillräckligt med siffror att räkna med så behöver man väl inte räkna överhuvudtaget. Right? När jag frågar vuxna, tex mina föräldrar om dem använder sig av matten som dem lärde sig iskolan så får jag svaret; nej. Det gäller även många andra jag frågat. 
Varför går vi då i skolan och lär oss skit svår matte om vi inte kommer att använda oss av den senare i livet? Helt bort kastat med tid med andra ord. Matte är ju trots allt ett sånt där ämne som man inte kan lära sig, man måste förstå det.
Eller så kanske det bara är jag som är dum som har valt en Teknik linje när jag är så himla sämst på matte och saker man måste tänka på. Men anledning till att jag valde just teknik är för att jag vill bli veterinär, jag ska bli veterinär och jag tänker inte ge upp.  Jag är så envis och ger mig inte förens jag har gjort det jag vill göra. Så vet ni vad, jag tänker fortsätta att kämpa och ingen kan hindra mig. Så är det bara! 

I  will  continue  to  fight,  so  don´t  even  try  to  stop  me! 



Ett bett kan ge dem döden, vi klagar över lite snuva.

I Afrika dör miljontals människor och över en miljon barn årligen av Malaria. Sjukdomen sprids av myggor och är en av dem farligaste sjukdomarna.
Helt otroligt att en liten mygga kan orsaka en sådan sak.
Vuxna och barn i afrika kan alltså dö av ett bett från en fjutig liten mygga, ibland kan man bära med sig sjukdomen i flera år innan den slår ut och vi i Sverige klagar när vi får snuva, Det är ju ett ganska bra tecken på att vi är veklingar, eller?
Visst kan vi också drabbas av Malaria men det är ju inte lika vanligt. 
Lite läskigt att en så liten varelse kan skapa en sådan farlig sjukdom, tycker jag iallafall!   

I Don´t Believe You

I don’t mind it
I still don’t mind at all
It’s like one of those bad dreams
When you can’t wake up
Looks like you’ve given up
You’ve had enough
But I want more
No I won't stop
'Cause I just know
You’ll come around
Right?

No I don’t believe you
When you say don’t come around here no more
I won’t remind you
You said we wouldn’t be apart
No I don’t believe you
When you say you don’t need me anymore
So don’t pretend to
Not love me at all


Höstlovet

Höstlovet har nu passerat förbi med en jävla fart. Startade lovet med att dra upp till farfar i två dagar uppe i Hassela för att jaga älg, blev ingen älg men mysigt i skogen med brasa grilla korv och sånt även att de snöa där :), sen har det varit mys med Bella, filmkväll med Tove en galen cykeltur och bara lata dagar hemma med båda säsongerna av True Blood. Sjukt bra serie för övrigt! Ska nu slipa och spakla lite väggar och olja tak.    
Imorgon återgår allt till det vanliga igen. Skolan, plugg, trevligt folk, kortspel och mörka dagar när men kommer hem, jaa ni vet ju själva. Hörs!



Bästa stället som finns <3 

 

 Den bästa vännen som finns <3

 
  
  Godsaker ;D



<3




    

 


RSS 2.0